Nougatfluff

Sa ju att jag skulle lära göra mig nougatmousse. Har inte gjort detta ännu, men jag har gjort nougatfluff. Hade tre dl grädde och 100 g nougat som jag smälte i grädden på mycket låg värme för det får absolut inte koka. Sen ställde jag det i kylen över natten och vispade tills det blev tjockt. Detta kan man tydligen göra med vilket godis man vill och nästa gång ska jag testa med geisha.

Fluff är en alldeles utmärkt fyllning till tårta, men jag har valt att presentera det lite tjejigt och tillägna bilden min kompis Kicki som pluggar sönder sig på Berkeley och som jag saknar väldans mycket. När hon kommer hem ska jag bjuda henne på något sött. Och något vitt och välkylt såklart.


Kommentarer
Postat av: Kicki

Ååååå sötnos!!! Tack <3 Det ser jätte fint ut! Min mun vattnades när jag läste. mums. Ser fram emot Juni gumman! Krya på dig!! kramar

2012-02-16 @ 18:33:27
Postat av: Linn

Härlig styling på bilden :-)

Svar: Tack så mycket :) kul att du gillar det!
Dragana

2012-07-04 @ 09:07:35
URL: http://lyckoland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0