Boston Cream Pie och Chokladrosetter

Jag vet det var lääängesen, men nu är jag tillbaka...
 
Firade lillebrors födelsedag i helgen och han hade önskat sig en Boston Cream Pie. Vi brukade försöka göra det när vi var yngre (13-14). Det slutade alltid med att fyllningen rann ut och vi åt en soppa bestående av sockerkaka, vaniljkräm och choklad. Gott var det i alla fall. 13-14 år senare har man lite teknik så ingenting rann ut, men det var kanske inte så gott som vi mindes. Tips till alla er som försöker er på denna kaka är alltså att vara otålig, grädda den alldeles för kort tid, vispa inte tillräckligt och låt inte chokladen svalna. Får ni inte en känslan av gourmet, kan jag åtminstone garantera barnslig förtjusning över kladdig, varm chokladglasyr. För en komplett upplevelse, var inte ensamma när ni bakar.
 
För att göra denna kaka lite roligare gjorde jag en chokladrosett. Det var första gången jag testade med mönsterark och jag blev hyfsat nöjd med resultatet. På bilden hade jag inte tagit ut kakan ur formen för den skulle fraktas en bit. Sa ju att ingenting rann ut ;)
 

Kommentarer
Postat av: Steve Nunn

I never knew that you were such a cook. Invite me over for coffee.

2012-07-03 @ 02:22:35
Postat av: Linn

Vilken proffstårta! Men... oftast är ju smeten det allra godaste så jag gillar ditt kladd-och-klet-tips :-)

Svar: ja men så är det, man vill väl inte ha en torr tårta =) hehe
Dragana

2012-07-04 @ 09:06:09
Postat av: Linn

Och det var jag som lämnade den lilla hälsningen. Ibland är man för snabb på knapparna :-)

2012-07-04 @ 09:06:37
URL: http://lyckoland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0