Schweizernötglass

Ni vet Marabous goda schweizernöt... och så tänk om det vore en glass. Det var helgens projekt. Jag fick receptet av min arbetskollega Cicci och hon kan godis hon.
 
3 ägg som vispas med 1,5 dl socker (fast det är bäst att skippa sockret för det räcker med sötma)
3 dl grädde som vispas fast och rörs ner i äggen
200 g marabou schweizernöt som smälts över vattenbad och rörs ner i grädden och äggen.
 
Jag har en glassmaskin så jag körde röran i den ca. 40 min och la i frysen en liten stund. Har man ingen sån liten maskin, men Gud har förärat en med tålamod så går det lika bra att lägga allt i frysen i tio till tolv timmar.
 
Om du inte tycker att det räcker där, så toppa med några hallon =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0